Virkistystoiminta

Vuoden 2014 virkistystoimintaa

KULTTUURIMATKA TALLINNAAN 4.-5. 6. 2014

Kesäkuun 4. päivän aamu valkeni pilvisenä ja vähän viileänä, kun 11 ammattiosaston jäsentä kokoontui Länsisatamaan matkustaakseen Tallinnaan. Emme antaneet sen kuitenkaan masentaa, sillä sääennuste oli luvannut hyvää ilmaa ja mielialamme oli iloinen ja innostunut.

Laivaan päästyämme nautimme runsaasta aamiaisbuffetista ja jäipä vielä aikaa shoppailuun ja seurusteluunkin.

Tuossa tuokiossa alkoivat jo Tallinnan vanhan kaupungin tornit piirtyä horisonttiin ja pääsimme perille.

Maihin päästyämme oli ilma todellakin lämmennyt, oli suorastaan helteistä, kun taivalsimme satamasta kohti Viru-hotellia, jossa meillä oli majoitus. Sitten vain matkatavarat säilytykseen ja kohti vanhaa kaupunkia virvoittavien juomien ääreen.

Joku meistä tiesi ravintolan nimeltä Ribe ja päätimme mennä sinne varaamaan pöydän illallista varten ja jäimme tietysti terassille nauttimaan auringon paisteesta ja toistemme seurasta.

Sitten olikin aika palata hotellille majoittumaan ja valmistautumaan iltaa varten.

Meillä oli liput Estonia-teatteriin Tuhkariinu- (suomeksi Tuhkimo) balettiin. Estonia-teatteri on todella kaunis rakennus, se henkii oikein vanhan ajan glamouria. Sen ovat suunnitelleet suomalaiset arkkitehdit Wiwi Lönn ja Armas Lindgren ja se valmistui vuonna 1913.

Tuhkimo-baletin musiikki on venäläisen Sergei Prokofievin säveltämä ja se on aika erilaista kuin monen muun klassisen säveltäjän, ts ei niin melodista. Esitys oli vaikuttava ja tanssijat taitavia!

Baletin päätyttyä olikin sitten kiire illastamaan ravintola Ribeen. Söimme oikein pitkän kaavan mukaan ja kylläisinä kävelimme kohti hotellia. Ja uni maistui varmaankin kaikille!

Seuraava päivä valkeni taas aurinkoisena ja aamiaisen jälkeen päätimme lähteä Kadriorgin puistoon. Puistoalue on valtavan suuri, täynnä upeita istutuksia ja siellä sijaitsee Viron presidentin linna sekä upea taidemuseo, joka on aikoinaan ollut Pietari Suuren kesäpalatsi.

Palattuamme keskustaan olikin aika lähteä satamaan. Ja kuinka ollakaan – matkamme ajan olivat ilmojen haltijat puolellamme! Saimme kävellä ihanassa auringon paisteessa mutta pian laivan lähdettyä alkoi raju ukonilma ja kaatosade.

(Laivamatka Helsinkiin meni nopeasti, viime hetken ostoksien ja syömisen parissa. Matka oli onnistunut ja olimme kaikki väsyneitä mutta onnellisia ja tyytyväisiä.

Matkakertomuksen laati Anja, eläkeläisjäsen

VIRKISTYSPÄIVÄÄ 15.10.2014 KARTANOKYLPYLÄ KAISANKODISSA

vietti 19 jäsentä, joista oli NUORIA neljä (4).  Yksilöhoitojen lisäksi sauna- ja allasosasto oli käytössämme. Nautimme myös päiväkahvit ja kartanon ilta-aterian iloisen yhdessä olon merkeissä.

11.12.2014 TARJOTTIIN JÄSENILLE KOKEILU SEINÄKIIPEILYYN Salmisaaren Liikuntakeskuksen Kiipeilyareenalla

Kiipeilyyn osallistui 13 jäsentä, joista kuusi (6) NUORIA. Työpäivän jälkeen järjestetyn kiipeilyn jälkeen maistui ammattiosaston tarjoama illallinen Keskuskadun Rossossa. Olimme väsyneitä mutta tyytyväisiä onnistuneesta illasta. Me iäkkäämmät jäsenet iloitsemme NUORTEN osallistumisesta toimintaamme.